Podręcznik programowania strukturalnego Beko Wtk74151 to kompleksowe narzędzie do nauki programowania strukturalnego, które pozwala na szybkie i skuteczne przyswojenie wiedzy dotyczącej języków programowania i nawigacji w kodzie. Podręcznik oferuje szczegółowy przegląd podstawowych konstrukcji języka programowania, takich jak instrukcje warunkowe, funkcje, tablice i struktury danych, a także zawiera praktyczne zadania i przykłady kodu, które pomogą w zrozumieniu i wykorzystaniu wiedzy teoretycznej. Podręcznik zawiera również wskazówki dotyczące tworzenia programów, dobrego stylu programowania i zarządzania projektami, aby ułatwić tworzenie profesjonalnych programów.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik programowania strukturalnego Beko Wtk74151
Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
ISBN: 9788324623891
Autor: Majczak
Wydawca: Helion
Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik informatyk 312[01].
Znajomość podstaw programowania - zarówno strukturalnego, jak i obiektowego - jest integralną częścią wykształcenia technika informatyka. Dzięki temu podręcznikowi uczeń zapozna się z metodologią programowania, opanuje zasady pisania i modyfikowania istniejących programów, a także utrwali wiadomości. Materiał zamieszczony w książce obejmuje tematykę związaną z programowaniem strukturalnym w językach Pascal i C oraz programowaniem obiektowym w języku C++, wraz z omówieniem reguł, typów danych, funkcji i możliwości każdego z tych języków. Uczeń znajdzie tu także około setki praktycznych przykładów oraz propozycje ćwiczeń i zadań do samodzielnego wykonania. Podręcznik ten jest także zgodny z wytycznymi OKE i CKE do egzaminu zawodowego.
Technik Informatyk to doskonały, charakteryzujący się wysoką jakością i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych - wydawnictwo Helion.
W skład zestawu Technik Informatyk wchodzą także:
Systemy i sieci komputerowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Urządzenia techniki komputerowej. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Oprogramowanie biurowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Podręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane z myślą o wykształceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzą sobie z wyzwaniami w świecie współczesnej informatyki.
W połowie lat sześćdziesiątych rozwój sprzętu komputerowego oraz języków programowania umożliwił tworzenie bardziej złożonych programów. Różne podejścia do ich wytwarzania oraz szeroka dyskusja programistów doprowadziły do opracowania i sformułowania reguł programowania strukturalnego. Są one uniwersalne i aktualne do dziś oraz stanowią podstawową wiedzę dla wszystkich programistów.
Celem niniejszej książki jest przedstawienie wybranych metod programowania strukturalnego, tzn. takich, które prowadzą do poprawnej struktury, poprawy jakości oprogramowania oraz zwiększenia efektywności programistów. W pracy zwrócono uwagę na wpływ wielkości zadania na techniki programowania oraz czynniki wpływające na jakość programu. Problemy te są ważne z punktu ogólnego spojrzenia na programowanie.
W publikacji opisano reguły dobrego stylu, instrukcje strukturalne oraz wybrane metody programowania strukturalnego i kodowania. Przedyskutowano przyczyny niestrukturalności oraz sposoby ich eliminowania. Naszkicowano także pewne możliwości dalszego rozwoju metod wytwarzania programowania. Praca zawiera wiele przykładów (w j. Pascal, C++, Python), które ilustrują i objaśniają poruszane tematy.
Książka może być wykorzystywana jako podręcznik akademicki w podstawowych kursach inżynierii oprogramowania. Zainteresuje również wszystkich tych, którzy zajmują się programowaniem amatorskim i chcą poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Od czytelnika wymaga się niewielkiego doświadczenia w zakresie podstaw programowania.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 120 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-012-0322-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o. o. |
- Informatyka
- Programowanie
Książka jest wprowadzeniem do programowania, a zarazem podręcznikiem do przedmiotu PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE I OBIEKTOWE, wykładanym dla zawodu technik informatyk. Wiadomości w niej zawarte są przydatne także studentom rozpoczynającym...
Książka stanowi podręcznik akademicki wprowadzający w zagadnienia tworzenia oprogramowania systemowego, w tym systemów operacyjnych. Autorzy prezentują praktyczne podejście do omawianego tematu. Do książki dołączona jest płyta CD...
Pierwszy jak dotąd podręcznik do nauki analizy numerycznej, rozumianej jako synergia programowania, znajomości algorytmów numerycznych i specjalizowanych środowisk programistycznych. Przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów pierwszych...
Ten praktyczny poradnik pozwoli każdemu deweloperowi. NET zainteresowanemu tworzeniem aplikacji dla tabletów przejść krok po kroku proces budowania aplikacji typu Sklepu Windows. Pokazuje, jak posługiwać się językiem projektowania Modern UI... pl/fiszka/216843/programowanie-funkcyjne. html" title="Programowanie funkcyjne">
Programowanie funkcyjne jest jednym z głównych paradygmatów programowania. W rozmowach o programowaniu funkcyjnym zawsze pojawiają się określone pojęcia i zagadnienia. Rekurencja. Leniwe obliczenia. Przezroczystość odwołań. Eliminowanie... pl/fiszka/213600/programowanie-funkcyjne-w-jezyku-c-jak-pisac-lepszy-kod. html" title="Programowanie funkcyjne w języku C#. Jak pisać lepszy kod">
Programowanie funkcyjne zmienia sposób myślenia o kodzie! W przypadku developerów C# techniki programowania funkcyjnego mogą znacznie poprawić zarządzanie stanem, współbieżność, obsługę wyjątków i długoterminowe utrzymywanie kodu. C#... pl/fiszka/219639/programowanie-gier. html" title="Programowanie gier">
Największym wyzwaniem dla wielu programistów jest ukończenie pracy nad grą. Większość projektów nie dobiega końca, gdyż ich autorzy są przytłoczeni złożonością i poziomem skomplikowania kodu. Książka Programowanie gier. Wzorce...
Książka jest przeznaczona dla początkujących bez żadnej wiedzy ani doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C# oraz sztuki programowania zorientowanego obiektowo....
Ten praktyczny przewodnik uczy, jak programować Internet rzeczy (Internet of Things – IoT). Autor i edukator Andy King dzieli złożone problemy programistyczne na instrukcje krok po kroku i pokazuje, jak zaprojektować i zbudować własny...
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Wprowadzenie | 9 |
1. 1. Rozwój języków i metodologii programowania | 9 |
1. 2. Ewolucje systemów i ich struktury | 11 |
1. 3. Kierunki rozwoju metodologii programowania | 13 |
1. 4. Dbałość o jakość programowania | 16 |
2. Styl programowania i właściwości programów | 19 |
2. Reguły dobrego stylu programowania | 19 |
2. Komentarze | 20 |
2. Puste linie i odstępy | 24 |
2. Wybór nazw i skróty | 25 |
2. Rozmieszczanie instrukcji i akapity | 28 |
2. 5. Nawiasy i porządkowanie list według alfabetu | 31 |
2. Właściwości programów i sposoby ich osiągania | 33 |
2. Uniwersalność | 33 |
2. Modyfikowalność | 36 |
2. Niezawodność | 37 |
2. Zrozumiałość | 40 |
2. Efektywność | 41 |
2. Uwagi do właściwości programów | 42 |
3. Programowanie strukturalne | 45 |
3. List Dijkstry (1968) | 45 |
3. Charakterystyka zdania goto | 47 |
3. Instrukcje strukturalne | 51 |
3. Sekwencja | 51 |
3. Instrukcje warunkowe (logiczne) | 52 |
3. Powtarzanie | 55 |
3. Zakończenie | 59 |
3. Uwagi o programowaniu strukturalnym | 59 |
3. Inne sposoby patrzenia na opis programów | 65 |
4. Metody projektowania programów | 67 |
4. Wprowadzenie | 67 |
4. Zasada abstrakcji | 69 |
4. Poziomy opisu | 69 |
4. Przykłady zastosowania zasady abstrakcji | 71 |
4. Opis za pomocą pseudokodu | 73 |
4. Programowanie modułowe | 78 |
4. Dekompozycja problemu | 78 |
4. Moduł. Relacje między modułami | 79 |
4. Kryterium dekompozycji i złożoność systemu | 82 |
4. Metoda struktur danych | 85 |
4. Projektowanie metodą syntetyczną | 87 |
4. Opis metody syntetycznej | 87 |
4. Porównanie metody syntetycznej z analityczną | 89 |
4. 6. Zakończenie | 90 |
5. Graficzne przedstawianie programów | 93 |
5. Schemat blokowy i diagram strukturalny | 93 |
5. Podstawowe przyczyny niestrukturalności | 98 |
5. Metody eliminowania niestrukturalności | 100 |
5. Wnioski i uwagi | 105 |
6. Kodowanie programu | 111 |
6. Zasady kodowania strukturalnego | 111 |
6. Wspomaganie programowania strukturalnego przez języki programowania | 112 |
6. Zakończenie | 118 |
Literatura | 121 |
Załącznik | 125 |
Specyfikacja wymagań | 125 |
RozwińZwiń
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży.Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę.Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.